söndag 15 september 2013

Skogen

Det skulle blivit ännu en UE-utflykt idag. Määän det blev en tur i svampskogen istället. Not bad at all! Jag (vi...) har hittat mitt (jaja, vårt...) första alldeles egna svampställe i mitt liv. Vi (fast mest Magnus kanske, då jag tydligen inte kan urskilja svamp från löv och barr utan mina glasögon...) snubblade på värsta bästa trattkantarellstället, när vi var ute och spanade efter ett nytt, gömt bergrum nearby. *jihoooo* tänkte vi och glömde totalt bort vår ursprungliga plan.
Det kändes som att vinna, kanske inte högsta vinsten på lotto precis, men i alla fall 500 spänn på Bingolotto. Bara så där...



Trattisar deluxe!





En Jackfis som krashade i mossan och beundrade skogsgrejerna...


Fortsättning följer...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar