onsdag 17 april 2013

Ja men det var ju skojigt...

Satt och surfade runt på Facebook från en dator (vilket är ganska ovanligt i dessa iPhone tider...) och fann denna fantastiska text bland mina anteckningar. Jackis och jag har ända sedan han var pytteliten hittat på nya texter till gamla låtar. Oftast (naturligtvis...) med Star Wars inslag. men även om annat. Nedanstående text (från 2011 någon gång och med bidrag från goa kollegan Helen med tillhörande make)) var den första texten där pluttis själv bidrog helt spontant till textens utformning. Nu hittar han på nya texter till allt. Väldigt skojigt!

STAR WARS TJOLAHOPP
(melodi: Här kommer Pippi Långstrump)

Här kommer lilla Yoda
Tjolahopp tjolahej tjolahoppsan sa
Här kommer lilla Yoda, ja här kommer faktiskt jag

Har du sett mitt rymdskepp?
Mitt snygga, fina, snabba rymdskepp.
Har du sett Chewbacca, ja han heter faktiskt så

Har du sett Darth Vader
Han har coola svarta kläder
Och ett litet lasersvärd, tjolahej tjolahoppsan sa!

Ja det vill jag säga
Jag har Luke och princess Leia
Låt kraften vara med dig,
den är faktiskt bra att ha!

Kom nu alla rebelller
Varenda kotte som jag känner
Nu ska vi störta kejsaren tjolahej tjolahoppsan saaa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar