tisdag 21 oktober 2014

Dagen D...

... "D" som i "narkos" (?!), eller som "Dåvardetjudagsfördendäringaundersökningendåja"... 
Ja, hur som helst... Vi håller på att undersöka om det är någon vajsing med pluttis öron eller hörsel. 
Vi infann oss tidigt i morses på Dagkirurgen på sjukhuset med en sömnig och fastande junior. 
Där fick han lugnande i ett glas, och efter en stund i ett lugnt rum framför en film med Spöket Laban rullades vi båda in i operationssalen. Jag iförd en blå sjukhus outfit med tillhörande mössa som skulle gömma allt hår, med en groggy skrutt i sjukhusskjorta liggandes på mig. Väl inne på operation fick han en mask för ansiktet med sömnmedel, så han tuppade av ganska fort. 
Som tur var, var även Magnus med. Jag tyckte det var ganska jobbigt att se mitt barn försvinna in i dimmorna på det viset... Men personalen var fantastiskt trevlig och tillmötesgående och under tiden som junior undersöktes kunde vi ta en välbehövlig frukost på cafét. 
Nu är det bara till att invänta provsvaren om en vecka...
Min hjälte <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar