onsdag 1 januari 2014

Hej 2014!

Nytt år! Nya tag, eller vad det ny brukar heta...
I alla fall... Mitt nyårs löfte är följande: jag ska försöka lägga in minst ett nytt inlägg på denna blogg, varje dag.
Det har varit dåligt med bloggandet det sista. Men, som jag upptäckt några gånger tidigare: jag behöver bloggen för mitt dåliga minnes skull. Och för att jag tror att det kan vara kul för Jack när han blir lite större.
Så därför: blogg 2014 ska bli seriöst!

Dag 1 på det nya året har varit bra! Vi startade med en typisk Tigerutflykt. Med kameran i högsta hugg for vi med Batmobilen mot Dalsjöfors.



Första stoppet var det gamla konstiga missionsföreningsförsamlingshuset i Kråkhult. Jag har aldrig riktigt förstått vad det varit för sorts hus. Men det har stått tomt och förfallet så länge jag kunnat minnas.




Nästa stopp var en liten bit längre fram på vägen, också i Kråkhult, där min mormor och morfar bodde på 70-talet. I ladan på bilden hade morfar konstnären sin ateljé.

Färden fortsatte sedan upp i Skänstad och Smedsås på jakt efter ett hus som ingen kom ihåg hur det såg ut eller vart det låg. Vi hittade det så klart inte...



Men det sista stoppet på road tripen blev mitt favorithus: den gamla skolan i Övrarp. Mycket har hänt sedan vi var där för ett halvt år sedan. Det har ommöjligt ännu mer förfallet, det såg ut som det hade brunnit på ett ställe, bitar av staket var borta och fler fönster var pangade. Ryktet är att huset är sålt och troligen kommer att rivas. Jag känner faktiskt stor tacksamhet över bilderna jag tog i somras då det fortfarande var någorlunda "helt". Nu kommer det inte finnas kvar inom snar framtid...

Nu vankas det bad för lille plutt...

Over & Out 1/1-14



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar