söndag 15 juli 2012

Kusten, dag... nånting...

Har nästan glömt hur länge vi varit här nu. Men vi kom i torsdags och idag är det söndag. Precis en vecka kvar då. Naaajs!

Idag har vi haft fint men väldigt blåsigt väder. I förmiddags bestämde Jacken att vi skulle gå till vindkraftverken. Vi höll på att blåsa bort flera gånger, men han pinnade på och tjattrade högt för sig själv.

På eftermiddagen passade vi på att cykla in till stan för att käka glass. Magnus skjutsade hem svärmor till Borås, så vi var ute på egen vift, pluttis och jag. Funkade fint! Han tyckte till och med det var så mysigt att cykla att han inte ville kliva av...

Efter hemkomst till stugan tog vi en promenad ner till stranden. Jag förmanade min son flertalet gånger att det var absolut förbjudet att bada. Men jag tog ändå det säkra före det osäkra och lämnade mobilen hemma, ifall jag skulle vara tvungen att hoppa i vågorna och fiska upp honom. Man vet aldrig med pluttis nämligen... Men det behövdes aldrig. Istället lekte vi fåglar och ritade Yoda i sanden... Både mor och son var mycket nöjda!

Nu ska vi sova!

Over & Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar