torsdag 5 juli 2012

Skön dag...

... avslutad i soffan med lite popcorn, vin och mitt nya (långsiktiga) projekt. Det är, som sagt, mycket lätt att bli van vid det här lediga, lata livet... Särskilt när det är gott sommarvärme som idag.

Mitt hår är inte längre ilande rosa. Jag fick en chock i morses när jag såg mig själv i spegeln och såg ut som ett spräckligt stoppljus. Som tur var hare jag en flaska med hasselnötsbrun toningsschampoo i skåpet och kunde lugna ner det hela lite. Det är fortfarande inte den där bohemfina hennafärgen som jag var ute efter, snarare svartbrunröd. Men betydligt bättre än innan!

Idag har vi cyklat ut till Almenäs för ännu en baddag med Mamma Alshag. Det var något kallare i vattnet än tidigare, men knåddis var på myshumör och guppade runt som en kork. Jackis blev jätteglad när jag sa att vi skulle cykla och bada och hade hunnit ta på sig både skor och hjälm innan jag var klar med tandborstningen...

På eftermiddagen var vi bjudna på drinkar hemma hos våra goingar; Långstrumparna. De har äntligen kommit hem från sin semester långt bort i stan. Det gillar vi!!

Nu säger vi tack för idag...

Over & Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar