fredag 12 september 2014

Fredag

Idag har jag verkligen haft en toppendag på jobbet tillsammans med mina elever. 

I onsdags eftermiddag/kväll bestämde jag och min kollega Patrick hastigt och lustigt att vår klass skulle besöka Borås Arena som "fredagsmys". Efter lite efterforskande visade det sig att Janne Mian, Elfsborgs chefstränare, var villig att snacka kamratskap och attityder med mina fotbollskillar , och att Borås Tidning ville komma och fotografera mötet. 
Så idag, utan att kidsen visste vart vi skulle, packade vi ihop våra scones som de bakat på Hemkunskapen, och styrde kosan mot Borås Arena. Gissa minen på dem när de förstod var vi skulle... 
Väl framme fick vi gå genom spelargången för att komma ut på Arenan. Då öppnades plötsligt en dörr och Anders Svensson kom utjoggandes och hejade väldigt glatt på oss. Kidsen höll på att smälla av... 
Det var otroligt varmt på läktaren i höstsolen, men att se minen på killarna när Elfsborg tränade, vad det nu var de tränade, var värd varenda svettpärla. När de sedan fick reda på att vi skulle komma tillbaka 12:00 för att träffa Janne Mian (som jag fortfarande tror heter Janne Majs...) höll de på att smälla av totalt...
All eloge till Janne Mian som tog sig tid att träffa oss! En hel halvtimme satt vi i puben och snackade kamratskap, attityder hos fotbollsspelare och vad som krävs för att bli en bra spelare. Han svarade väldigt seriöst på elevernas frågor och tog dem verkligen på allvar. Håll utkik i BT de närmaste dagarna!! 

Tusen tack Janne! Du förgyllde vår dag och skänkte mycket glädje och inspiration till några fotbollsgrabbar som vågar fortsätta drömma... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar