torsdag 28 augusti 2014

Torsdag, ledig och sol...

... Kan man bli annat än glad? Vädret har varit underbart sensommar skönt. Jackis och jag har varit lediga. Vi har cyklat. Vi gillar't! 
På förmiddagen for vi på cykelutflykt med Mamma Alshag. En stund i solen på S:t Sigfrid, sedan fika på The Company och shopping av innetofflor till jobbet på Knalleland. 
Dagens va?: när jag var ung och vacker hade jag skostorlek 38. Nu är jag uppe i 41 på tofflor. Vad 17 har hänt? (Köpte i och för sig lite för stora för att få plats med tjocka sockar. Men ändå...
På eftermiddagen for vi upp till Brämhult för att möta Magnus på hans jobb. Vi var lite tidiga och fick roa oss själva en stund innan han kunde komma loss för dagen. Det är stora lokaler för bara de tre personer som är kvar sedan gammalt och ska snart flytta till ett nytt och mindre kontor. Men mystiska saker kan man finna om man letar på denna plats...
På vägen hem från Brämhult stannade vi till i Sinnenas Park (tror jag att det heter...) på Hässleholmen. Knåddisbåddis bevisade återigen vilket fantastiskt balanssinne han har. Det är liksom: "Ja vadå'rå? Det är väll en baggis att stå på en slak lina en meter ovanför marken utan att hålla i sig!?" Snacka om hjärtsnurp hos mor... 
Och den snart 50-åriga bergsgeten Magnus klättrade högst upp i den höööga klätterställningen utan att blinka. Och han tog sig ner igen lika lätt... 
Härregud, familjen!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar