söndag 26 maj 2013

Urban Exploring

Maken och jag är ju, som jag skrivit tidigare, väldigt fascinerade av övergivna platser.
Idag har vi ägnat oss lite granna åt en "nymodighet" som kallas för "Urban Exploring". En stad är full av övergivna platser som man egentligen kanske inte tänker på. Det är vansinnigt spännande att utforska dessa platser och se hur naturen sakta tar över det som människan en gång skapat. Naturligtviiiiiiis får man inte ta sig in på platser som är förbjudna att ta sig in på. Vi nöjer oss med att titta utanför!

Efter Hofsnäsbesöket åkte vi till vad jag tror är gamla Byttorps Klint (ett gammalt äldreboende här i stan) ungefär mitt emot Hestra Midgård. Fast jag vet inte om det är det. Kanske någon av er kära läsare som vet vad det är jag menar? Lämna gärna en kommentar i sådana fall!

Hursomhelst... Denna stora byggnad står helt tom, fönster är sönderslagna och det är klotter över allt. Dessutom stinker det brandrök efter en antagligen anlagd brand någon gång nyligen. Ett riktigt läskigt ställe! Det kändes som att vi skulle kunna hitta vår bil sönderslagen efter att ha gått ett varv runt huset. Det hade liksom passat in på något vis. Men det gjorde vi lyckligtvis inte!









1 kommentar:

  1. Tror att det hette Hestra Sjukhem och att det sista tiden användes främst för palliativ vård. Dante har också tyckt det varit spännande att kika runt där :)

    SvaraRadera