fredag 28 september 2012

ÄNTLIGEN fredag!

Det har inte blivit så mycket med bloggandet den här veckan. Av många orsaker. Magnus har varit iväg med jobbet i tre dagar, jag fick hämta Jackis tidigt från dagis igår på grund av någon skum magsjuka och jag har i princip inte sovit någonting på tre nätter. Så jag är så där lite lagom mör just nu...

Sedan ska man sköta ett jobb mitt i allt ihopa också. Läraryrket är fantastiskt roligt i sina bästa stunder.
Jag börjar få ihop min lilla grupp på Merkurius väldigt bra nu och vi har många givande stunder tillsammans. I morses pratade jag i telefon med en av föräldrarna. Hon sa (och jag citerar rakt av för jag känner att jag behöver slå mig själv på bröstet just nu...) "Du kan vara stolt Linda, att du är så duktig på ditt jobb och på att du kan ta eleverna på ett sådant gott sätt." Sådana ord värmer alltid lite extra gott när man har jobbrelaterade upplevelser som inte är lika trevliga... Natuuurligtvis har mina goa assistenter Anna-Lena och Patrick en stoooor del i att det funkar så bra med kidsen just nu!

Sedan finns det sidor med läraryrket som inte alls är lika positiva... Arbetsbelastingen, LÖNEN (hallå facken, vad hände egentligen???) och annat som inträffar som man inte kan råda så mycket över... Som idag... Det är TUR det kommer en fredag och en helg med jämna mellanrum i alla fall!

Igår var vi ute och plockade svamp i skogen med kidsen. Det var riktigt mysigt! Idag har vi fredagsmyst med pluttis i Stadsparken. Lite pics:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar