söndag 16 september 2012

Äntligen!

Jag har under många år letat efter något att kunna " brinna för". Ett intresse så hett och intressant att det liksom inte går att sluta tänka på det när man gör något annat. Och som är svårt att slita sig ifrån när man väl utövar det.

Jag har måleriet. Jag har alltid målat och är väll hyfsat okej på att göra det. Jag gillar det, men jag har aldrig BRUNNIT för det. Även om jag velat och försökt...
Jag syr mina lapptäcken, bränner mina skyltar med lödpennan och tillverkar ett och annat smycke. Men jag tänker inte på det dag som natt, och brinner absolut inte för dessa intressen. Även om det är skoj!

Men sedan i somras har jag väckt ett nygammalt intresse till liv igen. Och jag jag kan faktiskt säga att det har nog börjat pyra en liten brasa långt där inne i alla fall. Det är ett intresse som jag använder en stor del av min vakna tid att fundera på, jag känner ett "pirr" i kroppen av inspiration och jag kan knappt vänta tills jag kan ägna mig åt det nästa gång.

Kanskekanskekanske kan det bli något "riktigt" av det också...

Godnatt
och
Over&Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar