tisdag 4 september 2012

Ledig tisdag...

Förmiddagen innebar ett besök på Leos Lekland. Även mamma Alshag var med och klättrade och åkte rutschkana så det stod härliga till, gamla människan... :D

Jackisplutten går från klarhet till klarhet just nu och har varit en jättestor och duktig kille hela dagen. Han klättrar och springer och lyssnar väldigt uppmärksamt på sin ömma moder. Jag blir lika förvånad varje gång han faktiskt gör som jag säger... Efter att han fått springa iväg för sig själv en stund hittade jag honom högst upp i den uppblåsbara rutschkanan. Hur kom han dit? Den är dösvår att klättra upp i. Så liksom... Vad hände där? Men pluttis vågade inte åka ner själv så jag fick lov att klättra efter.

2,5 timme på Leos är ruggigt effektiv träning för hela kroppen. Hej träningsvärk!

Eftermiddagen gick åt till biblioteksbesök. Där stötte vi på vad jag tror var någon form av "föräldragrupp" som levde rullan på barnavdelningen. 7-8 barn som alla såg likadana ut och som utförde rena världskriget bland böcker och kuddar. De gapade och skrek och slängde drösvis med böcker omkring sig. Mammorna satt i godan ro och pratade med varandra. De lämnade ett fullständigt kaos efter sig när de gick. Utan att städa upp. Jag brukar inte ha negativa tankar och åsikter om "nyblivna" föräldrar, jag är ju ganska mycket en själv. Låt barnen leka! Men det där var extremt... Ohyfsat, faktiskt... Den stackars bibliotekarien såg helt slut ut när de gick. Då är det skönt att veta att min lille kille faktiskt har mycket bra koll när det gäller!

Jaja... Nu ska jag ägna mig lite åt mitt "hjärteprojekt"...

Over&Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar