fredag 11 juli 2014

Köpenhamn 1

Efter en stadig hotellfrukost (Åh, vad jag älskar svenska hotellfrukostar!!!) knallade vi iväg till stationen för att ta tåget över sundet till en av mina favoritstäder, nämligen Köpenhamn. 
När jag bodde i Skåne, i ett annat liv, tog jag ibland små dagstripper bara för mig själv och strosade omkring och kollade på folk. Jättemysigt! 
Magnus har bara varit där någon enstaka gång tidigare så det var lite extra roligt att åka dit bara därför. Dessutom var det första gången Jack åkte tåg. Det var väldigt spännande!
Att åka över Öresundsbron är ju alltid en upplevelse! 
Strax efter att ovanstående bild togs stannade tåget på den första danska stationen, Københavns Lufthavn. Där klev Magnus av. Lyckligtvis fick jag syn på honom genom fönstret och kunde vinka på honom precis innan tåget stängde dörrarna för att åka vidare. 
Han går nu mer under namnet "Kapten Kastrup"... 😆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar