fredag 18 juli 2014

På äventyr...


Åh vilken härlig dag vi har haft idag! Fantastiskt väder och finbesök från Viskafors i form av Karin, Vasse och Cassandra. 
Först lite fika och bad vid stugan. Sedan drog vi iväg till två av våra absoluta favoritplatser här i Halland...
Karin är en föredetta kollega till mej och en supergo tjej som det är kul att hålla kontakten med. 
Första stoppet på vår "äventyrsutflykt" var Höstena Källorna. Lika häftigt idag som för några dagar sedan. Men med betydligt fler blinningar, så besöket blev ganska kort. 
Vi fortsatte istället till Döda Faller där det vankades korvgrillning och bergsklättring. 
Det är något visst med att äta körv mä brö utomhus!
Jackis passade på att ta igen sig lite...

Sedan var det dags för strapatser. Bl.a. att bogsera över Tiger junior och mamma Tiger med extrem ryggont över stenarna i den strömmande forsen.  Jag hade bra hjälp av goa Cassandra som visade mig de stabilaste stenarna samtidigt som de andra tog hand om Jackis. 
Det är vansinnigt högt på sina ställen i Döda Fallen. Vasse, som är en riktig bergsget, klättrade och flög och for överallt på de brantaste ställena. Jag höll hårt i Jackis... Och lille pluttis förresten, han är en fröjd att ha med på äventyr och utflykter. Aldrig gnällig utan bara solig och glad hela tiden. Och knallade på utan problem trots att vi gått långt och han var trött. Älskade lilla barn! 
En rolig grej var att vi sprang på en geocach, bara så där. "Från Skogsbonnen" stod det på locket. Skojigt! 

Ja, det här var några av alla bilder (en del är lånade av Karin...) som tagits i dag. Nu kan jag inte ha med mer för då kan jag inte publicera inlägget. 

Men tack Norrbom/Traderstam för en rolig dag! Nu sover junior sött och maken och jag ska kolla lite Twin Peaks innan läggdags. 
Over & Out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar