torsdag 24 juli 2014

Underbar kväll!

Klockan är nio och vi ligger i varsin säng på hotellrummet och orkar inte röra oss. Jag lär nog sova som en stock snart...

Hungriga som vargar hittade vi stadens populäraste pizzeria. Liten, varm som en bastu och med sketalång kö kändes det inte som den mest idealiska platsen att vänta på att pizzan skulle bli klar, med en trött och sketavarm 5-åring. Världens bästa man erbjöd sig därför att vänta på pizzan så att jag och junior kunde ta igen oss på en filt i klosterparken under tiden. 20 minuter senare dök han upp med pizza och kall dricka som vi kunde avnjuta i skuggan. Pizza har nog aldrig smakat godare! 
Sedan var det dags för dagens tredje bad för junior och maken, och det första för mig. Jag är ganska mycket en stor badkruka och vill helst ha många, många plusgrader i vattnet innan jag ska doppa mig. Men denna gången var det underbart! Jag har nog inte njutit så mycket av ett bad de senaste 25 åren som jag gjorde i kväll. Det var fantastiskt skönt och uppiggande. 
Nu ska jag sova gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar