söndag 23 juni 2013

Strövtåg i Hembygden

För mej har 2013 års sommarlåt blivit Strövtåg i hembygden med Mando Diao, med text av Gustav Fröding. Hjälp vad bra den är!
Idag har jag gjort "min egen " Strövtåg i hembygden, då vi åkte på utflykt till Hjortryd i Dalsjöfors. Hembygdsgården, den lilla forsen och banvallen bakom Tummarpskolan. Trots att jag inte varit där de senaste 20 åren var det lätt att känna igen de små stigarna. Jag hade tänkt att samla inspiration till ett långsiktigt projekt jag håller på med lite till och från. Lite nya idéer fick jag allt, så ikväll blir det till att greja
när Jack gått och lagt sig.




Jacken hittade en ny liten kompis på promenaden.




Lite stilla begrundande efter fikat i Hembygdsgårdens trädgård.




Promenad på den gamla banvallen. Den är ju nu mer asfalterad och kallad för Sjuhäradsbanan har jag för mig. Eller något liknande i alla fall. En utmärkt cykelväg genom vacker natur!




Maken vid det gamla soldattorpet från 1600-talet.




Skog!




På promenad!
Så!
Nu ska vi bada.
Over & Out!
-Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar