måndag 12 augusti 2013

Sista dagen på semestern

Idag är det verkligen SISTA DAGEN PÅ SEMESTERN. Det finns ingen återvändo. Imorgon börjar allvaret igen...

Men även om jag gärna hade varit ledig någon månad till, med strålande fint sommarväder naturligtvis, känns det skönt att kunna tänka tillbaka på en underbar, skön, lång och varm sommar. Efter en tuff period under ett halvår var denna ledighet väldigt välbehövlig för min del. Och när jag nu tänker tillbaka känner jag att det var först på våran Skånesemester som jag verkligen kunde landa och slappna av, och släppa alla jobbigheter och stress som varit. Nu känner jag ändå att jag kunnat ladda batterierna ordentligt och känner mig i alla fall någorlunda redo för jobb i morgon och ny termin.

Dagen idag började långsamt, men skönt. Jacken och jag kom inte ur sängen för än efter 10. Sedan blev det en tur ner till stan med mamma för fika och tandläkarbesök med junior.



Mor Alshag gillar inte att bli blöt och vill gärna vara förberedd ifall det skulle börja regna. Och det gjorde det ju... Efter ett tag...



Jackfisen i tandläkarstolen. Han var riktigt duktig hos Julia idag. Han ville dock inte öppna munnen, men det är en annan historia...



Fram på kvällskvisten fick vi besök av Emma och söta lilla plutte-Lucas. Jackis gav Lucas en kram, helt spontant. Det brukar vara ett gott betyg på att han gillar någon...



Vi plockade upp några av Jacks gamla prylar från källaren. Lucas blev väldigt fascinerad av krabban på gåstolen. Jag fick väldiga flashbacks till när Jackis var så liten och själv satt i gåstolen. Hjälp vad tiden går fort!




Morfar Magnus!


Over & Out!

-Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar