måndag 23 juni 2014

Favoritglassen!

För länge sedan. I ett annat liv. När man var ung och fattig som en kyrkråtta  och bodde i Helsingborg, då kunde det hända att man kunde bli bjuden på en liten mexikansk restaurang på en skum bakgata, som sköttes av världens gulligaste gamla dam.
Där hade de vansinnigt god mat. Bl.a. en "pizzaaktig" grej som jag inte kommer ihåg namnet på, men som fortfarande är något av det godaste jag någonsin ätit.
Och så hade de glass. Fryst kokosglass i sitt eget skal. 50kr st kommer jag ihåg att de kostade. Och jäklar vad goda de var! Trots att det är väldigt längesedan jag fick avnjuta denna glass sist har jag ändå alltid kommit ihåg känslan jag fick varje gång jag fick smaka den.
Så gissa vem som blev glad när jag hittade exakt samma glass. Damen på restaurangen visade paketet de låg i. Exakt samma paket låg idag i frysdisken på Lidl. Jaaaa!
Så nu har maken och jag precis avnjutit var sin fantastiskt god kokosglass. Det lär bli fler denna sommar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar