fredag 27 juni 2014

Oj, hur kunde jag glömma??

Igår kväll gick vi ner på stan en sväng och blev överraskade av hur mycket folk det var i rörelse. Det var knökat och hög musik i Stadsparken, varenda uteservering på Sandwalls plats var full, en stolle (som visade sig vara Jonas Colting...) kom simmandes i Viskan.
 Vad händer? Har vi missat något? Vi tittade på varandra som tre ufo:n. Sedan klack det till i våra något trögtänkta semesterhjärnor: "Det är ju torsdagkväll! Just det..." Det är ju skojigt att det händer något, men sommartorsdagskvällarna i Borås är inte riktigt vår kopp té just nu så vi började sakta dra oss hemåt. Men när vi kom upp på Österlånggatan fångades vår uppmärksamhet av något speciellt som blänkte till i ögonvrån. Åh, där var den! Plötsligt, som från ingenstans, uppenbarade sig Street Friends matvagn. Hjärtat slog en extra volt i bröstet. Jag har hört så mycket om denna vagn och de matkonster man kan få uppleva där. Men jag har aldrig lyckats vara på samma ställe där de har uppenbarat sig. För än igår. "Åh, Magnus! Vi MÅSTE prova!" Han tittade på mig som om jag vore totalt knäpp. Men han ställde sig snällt i kön och kom tillbaka med två stycken rykande varma Smoked Bourbon Burgers. Jäklar vad goda de var!!! Utan tvekan de bästa burgarna jag har smakat! 
Jag är från och med igår en självutnämnd Street Friends stalker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar