onsdag 24 juli 2013

Idag! (Onsdag alltså...)

Idag har knåddisbåddis gjort son första utlandstripp. Till Danmark. Tryggt och bra! Har vaga minnesbilder av att jag själv gjorde samma resa som sonen när jag var i samma ålder. Och att det var lika varmt...



Jackis på parkeringen i Helsingborg. I spänd förväntan på att få åka båt för första gången i sitt liv...



Det VAR vansinnigt intressant, tyckte knåddisbåddis, att se båten lämna kajen...



Hej då Helsingborg!



Far och mor gillar Danmarksfärjan!



Väl framme i Helsingör blev maken överlycklig då han hittade en nytillverkad Jieldelampa i ett skyltfönster. Till dyyyyyra pengar!



Det har blivit många glassar denna heta dag...



Vi gjorde ett besök på Kronborgs slott. Slottet där Hamlet bodde. En väldigt snygg miniatyr var placerad mitt framför slottet.



Kronborg!



Pluttis och mor en varm sommardag i Danmark...



Vy över Sverige från stranden vid Kronborgs slott. Här fick man inte bada, till Jackens stora förtret...






Vi köpte några goda sallader på Kvickly och satte oss att käka lunch i skuggan på en bänk i hamnen. Omgivna av hysteriskt fotograferande japaner. Undra hur många foton vi kommer att finnas på i Tokyo egentligen?


Efter en god lunch var det dags att lämna Danmark för att åka tillbaka till gamla Sverige och en tur till Sundis för lite uppfräschning...



För sedan var det dags för att träffa lite kompisar från förr på deras kolonilott mitt i stan. Goaste Niklas och Charlotte. Två urskåningar som jag inte träffat på 10 år. Jättemysigt!






Väl tillbaka på Sundis var det ett givet måste att pluttis skulle gå ta sig ett kvällsdopp i böljan den blå. Jisses vad glad han blev! Sedan somnade han gott efter en flaska välling på vår speciella kvällspicknickplats...


Nu är det dags för mig att krypa till kojs...

Over & Out!

-Linda

Location:Örbyvägen,Helsingborg,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar