måndag 8 juli 2013

Solstollar

Nu har snart två helt ljuvliga sommardagar förflutit här vid havet. Vi har praktiskt taget bott på stranden då Jacken är mer i vattnet än på torra land. Vi har kommit på att han nog måste ha varit en blåval i sitt tidigare liv. Vill man se en glad Jackfis ska man följa med honom till närmsta strand.

Gårdagen började med en skön morgonpromenad för mig och pluttis. +19 redan innan 10 på morgonen. Det gillas!



Jackfisen!



Jag har skaffat mig värsta snygga bonnabrännan. Magnus skrattar sig halvt fördärvad varje gång han ser min rygg...



Ett av många bad... Till och med jag premiärdoppade mig på riktigt igår kväll. Jack såg jätteförvånad ut när han såg morsan komma simmandes...



En kvällspromenad han vi med igår kväll...



Pluttis provar ut vilken napp som ska få äran för natten...



Idag har vi gympat. "Kast med liten fis" kallas denna övning...



Vi har haft finbesök av goaste Johanna, Tom och Noel. Picknick på stranden och bad för grabbarna grus...



På stranden fick vi också bevittna ett sjöräddningspådrag på nära håll. Flera fartyg, helikoptrar och flygplan söker efter en man vars båt hittades övergiven tidigare idag. Uscha! Än har han inte hittats och de cirkulerar fortfarande i luften här utanför. Stackarn!



Jackfisen attacksomnade i soffan för en liten stund sedan. Så vi tänkte ägna resten av kvällen åt... Ja vad gör man egentligen när det inte springer omkring en liten pajas som hojtar och stojar? Jag har glömt...

Over & Out!

-Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar