söndag 21 juli 2013

Skåne nästa!

Nu är allt (nästan...) packat och klart för vår nästa Roadtrip denna semester. Jansson är lämnad till mor Alshag och bilen är tankad. Och i morgon far vi till Skåne. Vi ska bo fyra nätter på min gamla folkhögskola jag gick på för 100 år sedan. Den heter Sundsgården och ligger strax söder om Helsingborg och Råå. Det ska bli jättemysigt!

Det underbara sommarvädret verkar hålla i sig ännu ett tag. Magnus och jag planerar att dra ut våra madrasser på balkongen och sova där i natten, precis dom vi gjorde igår natt.



Det är fantastiskt att ligga där och titta på stjärnorna på sommarnatthimlen. Man får passa på när tillfälle ges.



Morgonmys i solsken under bar himmel...



Igår hade vi besök av våra goda vänner, Johanna N och Jörgen L. Vi satt i skuggan ute på gården och käkade grillat. Och det kändes precis som om man var utomlands. På någon varmare breddgrad. Fantastiskt härligt var det!!



Grillad majs är en ny favorit!

Nu hoppas jag pluttis här bredvid somnar snart för jag är vansinnigt popcornsugen. Efter en hel veckan nästan helt utan choklad och godis tycker jag att jag är värd det!!

Over & Out!

-Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar